Mar 14, 2013

Jiwa Taiko. NHS . Merungut.

Done watching the Jiwa Taiko.
Ermm...so-so cerita dia.. not saying that it is not worth the watch..tapi for relax mind, ok juga la menonton filem ni. :)

and again, Beto is in.. *grin*
I don't really like Diana Daniella, tapi dalam cerita ni, she acts differently. 
natural and calm. my favourite Nadiya nissa and Shukri Yahya also in. So yeah, I enjoyed the watch. :)

Hmmmm...
apa tajuk post untuk harini ye?
Did u guys know that I usually typed in the post first, then only I find the title?
Yeah. That's how I do it in my every single post.
Don't ask me why.
Cause I'd never know the reason. Ha Ha.

Oh ya. 
For those back in Malaysia, just wanted to inform all of U, I have been sick for almost a week.
Tak tau nak cakap macam mana. dengan cuaca yang silih berganti dan tidak menentu, aku rasa ketahanan badan aku masih seorang warga jati Malaysia.
Sungguh laaaa lembik. dah bertahun menetap di Manchester pun, badan masih cepat terkejut andai disergah dengan perubahan cuaca.

Aku paling malas nak pergi klinik kat sini. bukan apa. bila tgh sakit tu, leceh betul nak explain dalam bahasa diorang.
Ye la.
Kalau dengan doktor peribadi kat Malaysia tu, aku cakap macam ni:

"saya dh 5 6 hari badan sakit-sakit kat sini,sini, sini and sini doktor. rasa macam bisa-bisa tu.rasa macam kene cucuk-cucuk tu.pastu kat kepala ni,sakit dr tengah,pastu belakang telinga,kat bahu pastu kat tengkuk..pastu tekak ni kan doktor..."

Cuba translate sikit supaya aku boleh guna untuk explain sakit aku kat doktor tu.

Lecehkan...
dah tu pulak, lepas dah dapat advice daripada dia, bukan dia nak bagi kita ubat ke apa ke..
dia akan bagi prescription, pastu apa lagi, naik turun bas la redah ke bandar untuk beli ubat kt pharmacy.
Leceh tak?!

Balik-balik je beli ubat, aku telan ubat-ubatan itu, bantai aiskrim, lepastu tidur.
Lega sebab akhirnya dapat tidur.
Bayangkan sebelum jatuh sakit tu, aku dah bermalam-malam tak boleh nak tidur.
Setiap satu jam terjaga, pukul 7 am , mata dah segar terbeliak.

Makin kusam kulit aku lately ni.
Sudahlah asyik kering dengan cuaca sejuk sentiasa, ditambah dengan kekurangan tidur lagi..
Kurang ambil buah-buahan and sayur-sayuran, kurang ambil susu.
Semuanya kurang.
Asyik-asyik makan nasi, Ramen and haiwan-haiwan.
macammane tu?

Sebab tu la senang jauh sakit cik kak oiiii.... :p
Nak salahkan siapa? Of Course salahkan diri sendiri.

Oh well.
Alhamdulillah harini dah beransur sihat. belum lagi sihat..tapi dah beransur-ansur..
Cuma masih perlu ganti jam tidur yang kurang-kurang tu.
Kebetulan solat tengah cuti. Tak gusar sangat hati ini. :)

ok lah,
Masa untuk mandi and makan. dan kemudian beradu kembali.
kepala dah mula berdenyut-denyut semula.

Jaga diri para pembaca.

Till then,
Love

No comments:

Post a Comment