Apr 29, 2013

Hikmah Muhasabah 1.

Hari berganti hari.
Yer.
Tiada yang peliknya penggantian hari itu.

Alhamdulillah..
Lepas keputusan drastik aku haritu, ku sangka hari-hariku takkan lagi ceria.

Sebagai hamba dan manusia, aku silap.
Perancangan Allah s.w.t itu sesungguhnya lebih cantik. paling cantik. terbaik.

Dengan berbekalkan jadual yang sangat sibuk, aku tahu Allah takkan biarkan hati aku;
kekosongan, kekeliruan, kesunyian.
Kerana hanya DIA yang tahu, itu kelemahan aku.bukan kekuatan aku.

Kehadiran yang tidak kupinta, Kehadiran yang juga ku tak pasti tempoh ketahanannya.
Aku tak mahu terlalu pesimis. tidak jugak ku mahu terlalu optimis.
Kali ini, aku biarkan sahaja aliran laluan hidupku tanpa sebarang perancangan dariku.

Doa ku,
Kekalkanlah silaturrahim ini ikut perancangan terbaikMU Ya Allah.
Tiada ku meminta lebih, tiada ku menolak kurangnya dia.
Ku mohon juga dikuatkan hatiku,diterangkan hatiku daripada sebarang kekeliruan.
Ku mohon hadirnya dia untuk menceriakan hidupku,
Ku mohon jua andai hilangnya dia untuk pedoman hidupku.

Yang sempurna,bukan yang dicari.
Yang menyermpurnakan, yang diidami.


teehehehe...
Aku bahagia melalui hari-hari yang dah disusun Allah swt.
Mujur aku terpilih untuk terbuka mata dan hati memandang hidupku.
Alhamdulillah terbit segala hikmah yang dijanjikan.
Tiada kesal. Tiada tangis.

Have a Great Day Everyone!!


Till then,
Love.



No comments:

Post a Comment